پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 17 اسفند 1392

برگزاری اولین همایش دانشجویان عمره گزار استان فارس

اولین همایش دانشجویان عمره گزار استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس، با لطف و عنایت حضرت باریتعالی اولین همایش کاروانهای دانشجویی استان فارس روز جمعه مورخ 92/12/16 در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد.
این همایش با دعوت از بیش از 1000 نفر از زائرین عمره دانشجویی اعم از اساتید و دانشجویان راس ساعت 9 صبح با تلاوت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.
در ادامه  این همایش محمد آزاد ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به تمام حضار خصوصا دانشجویان عزیز که وقت گرانبهایشان را جهت این امر مهم قرار دادند، ارائه آمار کلی عمره سالجاری را بیان کرد و دانشجویان را الگوی بسیار مناسبی جهت عموم زائرین دانسته و از ایشان خواستند که در سرزمین وحی از این موقعیت استثنایی استفاده کافی و وافی را برده و بر داشته های خود در این سفر معنوی بیافزایند تا بتوانند هنگام برگشت از آثار و برکات معنوی بدست آورده در محیط دانشگاه استفاده مطلوب نموده و مثمر ثمر واقع گردند. همچنین جلوگیری از بازار گردی و شرکت در نمازهای جماعت را بسیار حائز اهمیت شمردند.
در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فقیهی ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز ضمن ارزشمند خواندن این همایش، تذکرات و توصیه های لازم را به عمره گزاران دانشجو بیان کرد.
استفاده از گروه موزیک نیروهای انتظامی و انجام اعلام آموزشی توسط دانشجویان که بصورت نمادین روی پلاکارد نصب شده بود نیز حائز اهمیت بود.
در پایان انجام اعمال و مناسک آموزشی عمره  توسط حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شریفانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در  جنوب کشور به اتفاق تعدادی از زائرین با استفاده از لباس احرام صورت پذیرفت و این همایش راس ساعت 12 ظهر به پایان رسید .


روتیتر